Yhdistyksemme

Ammattiliittosi on Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry

Ammattiyhdistyksesi on Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645

• Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry kokoaa jäsenikseen valtion, kunnan, kuntayhtymän, seurakunnan, yliopiston, niiden liikelaitoksen tai yhtiön, yleishyödyllisen yhteisön, julkiselle sektorille palveluja tuottavan yrityksen tai yhteisön palveluksessa, sekä vastaavilla toimialoilla työskentelevät ja aloille valmistavissa oppilaitoksissa opiskelevat.
  • Kokoamme yhteen yliopistoissa eri työtehtävissä työskentelevän henkilöstön. Edustamme lukuisia ammattiryhmiä, Helsingin yliopistolla esimerkiksi:
  • hallinto-, osasto- ja toimistosihteerit
  • tila - ja kiinteistöhenkilöstön (siivoojat, kiinteistönhoitajat, vahtimestarit jne.)
  • kirjastoissa työskentelevän henkilöstön
  • konservaattorit
  • laborantit ja laboratoriomestarit, tutkimusapulaiset ja -teknikot
  • JHL pääsopijajärjestönä neuvottelee ja sopii työehdot.
  • JHL valvoo solmittujen sopimusten noudattamista yhdessä luottamusmiesten kanssa.
  • Kun liittosi on JHL, voit olla varma siitä, että saat luotettavaa ja tehokasta edunvalvontaa.
  • JHL:llä on kattava luottamusmiesverkosto.
  • JHL on yhteiskunnallisesti vahva vaikuttaja. Meillä on suora yhteys päättäjiin, ja siten myös hyvät mahdollisuudet vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon.
  • Liity JHL:läisten joukkoon! Meitä on yli 200 000 ja olemme yksi Suomen suurimmista ammattiliitoista. Jäsenyys takaa Sinulle ja perheellesi monia sellaisia etuja, joita järjestäytymätön ei saa. Lisäksi työttömyyskassan jäsenyys takaa Sinulle ansiosidonnaisen turvan. JHL:n ja sen työttömyyskassan jäsenmaksu on 1,38 %, ja voit vähentää sen verotuksessa.