Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n (HY247) JHL:n jäsenille - Työehtosopimusneuvottelut tiivistyvät

20.3.2020

Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimusneuvotteluissa 18.3.2020 sovittiin neuvottelujen tiivistämisestä. Neuvotteluita jatkettiin 19.3.

Neuvotteluissa ollaan siinä vaiheessa, että keskustelu päätavoitteestamme eli kiky-tuntien poistaminen ja palkankorotustaso ovat seuraavien neuvotteluiden pääteemat.

Muutoin kaikki järjestöjen (JHL ja PRO) yhteiset tavoitteet sekä työnantajan tavoitteet on käyty läpi ja niiden yhteensovittamista tarkastellaan neuvotteluiden jatkuessa.

Työntekijäpuolen neuvottelijat JHL:sta ja PRO:sta ovat valmistautuneet yhdessä loppurutistukseen. Seuraavat sovitut neuvotteluajat ovat 23.3. ja 25.3.

Tavoite on saada neuvottelutulos nykyisen työehtosopimuksen voimassaoloaikana 31.3.2020 mennessä.

Toimitusjohtaja Antti Mäntynen on neuvotteluiden aikana kertonut myös koronaviruksen vaikutuksista yhtiön toimintaan.

Karita Alanko

sopimustoimitsija