Helsingin yliopiston ammattiosaston tuenilmaus Turun Arkean, sekä Porin ja Rauman kaupunkien työntekijöille

30.11.2019

Työnantajien toiminta ja tavoitteet työntekijöiden työehtojen heikentämiseksi ovat käyneet kaiken aikaa yleisemmiksi ja röyhkeämmiksi Suomessa. Katsomme, että tämä suuntaus on pysäytettävä, ja se voidaan pysäyttää vain työntekijöiden solidaarisuuteen perustuvalla joukkovoimalla. Viimeistään nyt on välttämätöntä toimia laajalla rintamalla.

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645:n jäsenillä on kokemuksia yhtiöittämisistä ja työehtojen halpuuttamisesta. Siten yhdistyksemme jäsenille on helppoa kokea myötätuntoa Arkealaisten työtaistelua kohtaan.

Olemme valmiita tukemaan Arkean työntekijöitä heidän oikeutetussa taistelussaan työehtojen heikentämistä ja työehtoshoppailua vastaan, joka on samalla merkittävä taistelu kaikkien palkansaajien puolesta.

Ilmaisemme myötätuntomme Porin kaupungin teknisellä toimialalla työskenteleville JHL:n jäsenille, jotka käyvät omaa taisteluaan työehtoshoppailua ja työehtojen heikentämistä vastaan, sekä työpaikkojensa säilymisen puolesta.

Tervehdimme Rauman kaupungilla työskenteleviä JHL:n jäseniä, jotka päättäväisellä lakkotaistelullaan kykenivät torjumaan sosiaali- ja terveystoimen ruoka- ja puhtauspalvelujen ulkoistamisen, irtisanomiset ja työehtojen heikentämisen.

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645

syyskokous 27.11.2019