JHL tukee postilaisten työtaistelua

23.11.2019

Postilaiset PAU:n jäsenet taistelevat toimeentulostaan työehtoheikennyksiä ja työehtoshoppailua vastaan. Postilaisten taistelu ratkaisee, leviääkö työntekijöiden toimeentuloa romuttava ilmiö muillekin aloille. Myös siksi Postin työntekijöiden on voitettava tämä taistelu. Taisteluunsa he tarvitsevat kaikkien palkansaajien tuen.

JHL on tukenut Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry:n työtaistelua useilla tukilakoilla.

JHL:n tukilakko sulki tavaraliikenteen ratapihat 19. marraskuuta. Junien kunnossapito oli lakossa 20. marraskuuta. Lakko oli valtakunnallinen. Lue lisää: https://www.jhl.fi/2019/11/12/jhln-tukilakko-pysayttaa-junien-huollon-ja-tyot-ratapihoilla-marraskuussa-lakko-alkaa-19-11/

Finferriesin losseilla työskentelevät JHL:n jäsenet eivät ole ottaneet Postin kuljetuksia kyytiin maanantaista 18.11. klo 6.00 alkaen. Lue lisää: https://www.jhl.fi/2019/11/15/jhl-tukee-paun-lakkoa-myos-losseilla-postin-kuljetukset-jatetaan-satamiin-ma-18-11-alkaen/

Aiemmin JHL on ilmoittanut työtaisteluista postinjakelun, -käsittelyn ja -kuljetuksen töitä tekevien JHL:n jäsenten osalta ajalle 11.–24.11.2019. Lue lisää: https://www.jhl.fi/2019/11/07/jhl-tukee-postialan-lakkoa/

Seuraavaksi JHL tukee Postin työtaistelua tukilakoilla, jotka vaikuttavat lentokenttien turvatarkastuksiin ja pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen 25. marraskuuta. Lue lisää: https://www.jhl.fi/2019/11/19/jhl-laajentaa-paun-tukilakkoja-paakaupunkiseudun-bussit-ja-airpron-tyontekijat-lakkoon-25-marraskuuta/