JHL päätti poliittisesta lakosta - Helsingin yliopisto ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut edelleen työtaistelun ulkopuolella

17.10.2018

JHL:n poliittinen työtaistelu työsopimuslain irtisanomissuojan heikennystä vastaan siirtyy uuteen vaiheeseen.

Vaihe yksi päättyy

JHL:n aiemmin julistamat ylityö- ja vuoronvaihtokiellot päättyvät sunnuntaina 21. lokakuuta kello 24.00. Kiellot päättyvät kaikilla JHL:n sopimusaloilla, joille se julistettiin. Poikkeuksena on Koiviston Auto Oy, jossa kiellot päättyvät 28.10.2018.

Vaihe kaksi: kahden päivän poliittinen lakko lokakuussa

JHL julistaa poliittisen lakon ajalle 22.10. klo 00.00–23.10. klo 24.00.

Ketä lakko koskee

Lakko toteutetaan seuraavien virka- ja työehtosopimusten soveltamisaloilla

• Kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus
  •  Kunnallinen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimus
  • Kunnallisen tuntipalkkaisen henkilöstön työehtosopimus
  • AVAINTES

Lakko kohdistuu edellä mainituilla sopimusaloilla liiton paikallisesti määrittelemiin kohteisiin, joissa liiton jäsenet työskentelevät.

• siivous- ja kiinteistöhuollossa
  • ruokapalveluissa
  • liikunta-, urheilu- ja kulttuuritoimessa.

Virkasuhteessa olevat on rajattu lakon ulkopuolelle.

Työtaistelu ei koske Helsingin yliopistolla ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:ssä työskenteleviä.

Lähde: www.jhl.fi

Linkki poliittisen työtaistelun sivulle "Viimeinen niitti - työntekijän puolesta": https://www.jhl.fi/ajankohtaista/teemat/viimeinen-niitti-tyontekijan-puolesta/