Kevätkokousuutisia

29.4.2018

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin torstaina 19.4.2018 JHL:n pääkaupunkiseudun aluetoimistolla. Kokouksessa oli paikalla 13 yhdistyksemme jäsentä.

Sääntömääräiset asiat

Käsiteltiin vuoden 2017 toimintakertomus ja tilinpäätös, kuultiin toiminnantarkastajien lausunto, vahvistettiin tilinpäätös, sekä myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille.

Ilmoitusasiat

Sivistystyönantajat ry on nostanut kanteen työtuomioistuimessa JHL:n 24.1.2018 toimeenpanemasta työtaistelusta, joka koski yhdistyksemme Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:ssä työskenteleviä jäseniä. Kantaja (Sivistystyönantajat ry) katsoo työtaistelun rikkoneen työrauhavelvoitetta. Työrauha-asiassa vastaajana on Julkisten ja hyvinvointialojen litto JHL ry, ja kuultavana Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645. Vastaajan ja kuultavan asiamiehenä toimiva JHL:n lakimies on antanut 29.3.2018 työrauha-asiassa vastauksen työtuomioistuimelle. Vastauksessa katsotaan, että työtaistelu ei rikkonut työrauhavelvoitetta, vaaditaan kanteen hylkäämistä ja kantajaa korvaamaan oikeudenkäyntikulut. Tuomioistuinkäsittely on kesken.

Lomakoti Kotorannassa järjestetään kevättalkoot maanantaina 7.5.2018 klo 15:00 alkaen. Yhdistyksemme jäsenet ovat tervetulleita talkoisiin. Haravoidaan ja siistitään paikkoja. Kotoranta tarjoaa talkooväelle ruuan ja saunan. Jos et pääse paikalle heti klo 15:00 niin toki voit tulla myöhemminkin. Saunat lämpenevät klo 19:00. Kotoranta sijaitsee Nurmijärvellä osoitteessa Kotorannantie 74, 05250 Kiljava. Talkoisiin ei ole järjestetty kuljetusta. Lisätietoja Kotorannasta: http://www.kotoranta.fi/

Lauantaina 9.6.2018 järjestetään Tammisaaressa vuoden 1918 sisällissodan punaisten uhrien muistotapahtuma Tie Tammisaareen 100 v muistotilaisuus. Lisätiedot ja ohjeet ilmoittautumiseen: http://tammisaari1918-com.directo.fi/suomi/yhdistys/?x120213=132658

Muut esille tulleet asiat

Yhdistyksen hallituksen kokoonpanoa on mahdollista täydentää uusilla hallituksen jäsenillä jäsenkokouksen päätöksellä. Jäsenistön keskuudessa on esiintynyt kiinnostusta hallitustyöskentelyyn osallistumiseen. Hallituksen täydentäminen otetaan yhdistyksen syyskokouksen esityslistalle, jolloin kokous voi niin halutessaan päättää hallituksen täydentämisestä, mikäli hallitustehtäviin halukkaita jäseniä tuolloin on.

Yhdistyksemme järjestää syksyllä koulutuksen, jonka tarkoituksena on kehittää yhdistyksen toimintavalmiuksia. Koulutus on avoin kaikille jäsenillemme, jotka ovat kiinnostuneita yhdistyksemme toiminnasta. Yhdistyksen hallitus tiedottaa koulutuksesta myöhemmin.