JHL:n hallitus hyväksyi Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimuksen

2.2.2018

JHL:n hallitus on 1.2.2018 hyväksynyt yhtiön talokohtaista työehtosopimusta koskevan neuvottelutuloksen.

Pardian hallitus käsittelee asiaa perjantaina 2.2.2018. Jos ja kun oletettavaa on, että Pardian hallintokin hyväksyy asian, astuu uusi Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n TES takautuvasti voimaan 1.2.2018 lukien.

Työehtoja heikentävä sopimusratkaisu kirpaisee yhdistyksemme jäseniä, siihen on vaikeaa tai jopa mahdotonta olla tyytyväinen, se on selvää.

Lämmin kiitos yhdistyksemme jäsenille, jotka loivat suoraselkäisellä toiminnallaan paineen työnantajalle viime viikon lakolla ja mielenilmaisulla. Ilman Teitä emme olisi saavuttaneet edes tällaista tulosta.

Voidaan vain arvailla, olisiko taistelun jatkaminen johtanut parempaan tulokseen. Nyt on kuitenkin tämän ratkaisun kanssa elettävä eteenpäin. Vielä huonomminkin olisi voinut käydä. Toivotamme jäsenillemme voimia arkeen!

Katja Merinen

luottamusmies