Yliopistoneuvottelut katkesivat, seuraavaa tapaamista ei sovittu

1.2.2018

Neuvottelut yliopistojen uudesta työehtosopimuksesta jatkuivat keskiviikkona 31. tammikuuta. Seuraava tapaaminen ei vielä ole tiedossa, vaikka nykyinen sopimus on voimassa vain tammikuun loppuun.

Palkansaajajärjestöt ja yliopistotyönantajia edustava Sivistystyönantajat jatkoivat keskiviikkona 31.1. neuvotteluja yliopistojen uudesta työehtosopimuksesta. Neuvottelut keskeytyivät ilman, että sovittiin uutta neuvotteluaikaa.

Neuvotteluissa ei juuri edistytty, koska työnantaja edellytti ensiksi ratkaisua palkkausjärjestelmän uudistamisesta. Tämä on koko neuvottelujen ajan ollut työnantajan ykkösasia ja haitannut kokonaisuuden käsittelyä kuluttamalla suurimman osan käytettävissä olleesta ajasta.

Järjestöt ovat tehneet useita rakentavia ehdotuksia nykyisen palkkausjärjestelmän kehittämiseksi. Työnantajien kuitenkin edellyttää hyppyä tuntemattomaan eivätkä liitot katsoneet olevansa siihen valmiita.

Palkankorotuksia koskeva keskustelu ei ole vielä lainkaan käynnistynyt. Yliopistojen työehtosopimuksen voimassaolo päättyy tammikuun lopussa.

Seuraa sopimusneuvotteluita myös Facebookissa ja Twitterissä tunnisteella #työkuntoon.

Lähde: www.jhl.fi

Linkki uutiseen: https://www.jhl.fi/yliopistoneuvottelut-katkesivat-seuraavaa-tapaamista-ei-sovittu/