Neuvottelutulos ja jäsentilaisuus ke 31.1.2018 klo 16:30 Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:ssä työskenteleville

31.1.2018

Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos sunnuntaina 28.1.2018. Neuvottelutulos on kompromissi työnantajaosapuolen ja työntekijäosapuolen neuvottelutavoitteista, jotka olivat alusta alkaen hyvin kaukana toisistaan, ja vaikeasti yhteen sovitettavissa.

Neuvottelutulos sisältää joitakin merkittäviä heikennyksiä yliopistojen yleiseen TES:een verrattuna. Neuvottelemalla ei ollut saavutettavissa parempaa tulosta. Neuvottelutulos käsitellään torstaina 1.2.2018 JHL-ammattiliiton hallituksessa, joka hylkää tai hyväksyy sopimuksen.

Eläkeasioista ei sovittu tässä TES-neuvottelussa. Ne käsitellään erillisessä neuvottelussa.

NEUVOTTELUTULOKSESTA

Uusi TES on kirjoitettu nykyisen yliopistojen yleisen TES:n pohjalle. Olennaisimpia asioita uudessa TES:ssa:

• Palkkausjärjestelmä ja palkkataulukot pysyvät samoina, kuin yliopisto-TES:ssa. Palkankorotukset sovitaan yliopisto-TES:n mukaisesti
  • Vuosilomat lyhenevät
  • Sairauspoissaolojen palkallinen aika lyhenee, uutena säännökset mukautetusta työstä
  • Kokonaistyöaikaan ei tule muutosta, säännöllisen työajan tasoittumisjakso lyhenee
  • Lauantaina tehtävästä työstä maksettavat lisät pienenevät

JÄSENTEN TIEDOTUS- JA KESKUSTELUTILAISUUS NEUVOTTELUTULOKSESTA KESKIVIIKKONA 31.1.2018 KLO 16:30 JHL-TALOLLA

Tilaisuus järjestetään JHL-talolla 1. kerroksen auditoriossa (Sörnäisten rantatie 23, Helsinki).

• Aluepäällikkö Rune Takamaa esittelee neuvottelutuloksen.
  • Keskustellaan ja kuullaan jäseniä sopimuksesta, tilanteesta ja jatkotoimista.
  • Jäsenten viesti viedään JHL:n hallitukseen. Tule vaikuttamaan!
  • Jos saavut myöhässä, ja JHL-talon ulko-ovi on lukossa, soita Katja Merinen 044 313 5956 tai Lauri Paronen 040 253 0708

• Tervetuloa!

Katja Merinen