Adressi SAK:n hallitukselle työttömyysturvan aktiivimallia vastaan.

10.1.2018

Adressi SAK:n hallitukselle työttömyysturvan aktiivimallia vastaan

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645:n hallitus päätti kokouksessaan 9.1.2018 allekirjoittaa Turun Teollisuustyöväen ammattiosasto ry 49:n alulle paneman kansalaisadressin ”Työttömyysturvan aktiivimalli ns. orjatyölaki saatava peruttua!”. Adressi toimitetaan SAK:n hallitukselle 15.1.2018. Adressilla vastustetaan ns. työttömyysturvan aktiivimallia, jolla heikennetään jo ennestään vaikeassa tilanteessa elävien työttömien asemaa. Allekirjoittaneet odottavat SAK:lta ja ammattiliitoilta toimia aktiivimallin torjumiseksi. Allekirjoittamalla adressin yhdistyksemme osoittaa solidaarisuutensa toiminnalle, jolla pyritään puolustamaan työväestön ja työväenluokan asemaa.

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645:n hallitus suosittelee yhdistyksen jäsenille adressin allekirjoittamista myös yksityishenkilöinä. Linkki adressiin: https://www.adressit.com/tyottomyysturvan_aktiivimalli_ns_orjatyolaki_saatava_peruttua

Yhdistyksen hallitus suosittelee yhdistyksen jäsenille myös työttömyysturvan aktiivimallin perumista vaativan kansalaisaloitteen allekirjoittamista https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2730, sekä osallistumaan kansalaisaloitetta tukevaan facebookin virtuaalitapahtumaan https://www.facebook.com/events/366901307114763/.

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645