Yhdistyksemme

Ammattiyhdistyksesi on Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645

Ammattiliittosi on Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645 on Helsingin yliopistolla työskentelevien SAK:lainen ammattiyhdistys. Olemme Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n jäsenyhdistys. Yhdistyksemme huolehtii yhteistyössä liiton kanssa jäsentensä edunvalvonnasta ja sopimustoiminnasta Helsingin yliopistossa ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:ssä (HY247), joissa yhdistyksellämme on jäsenten valitsemat luottamusmiehet. Jäseniksemme voivat liittyä kaikki Helsingin yliopistoon ja HY247:ään työsuhteessa olevat henkilöt ammattiin, työtehtävään tai koulutustaustaan katsomatta.

Helsingin yliopiston ammattiosasto JHL ry 645:n jäseneksi hyväksytään myös Helsingin yliopiston omistamissa muissa yhtiöissä, sekä Helsingin yliopiston ylioppilaskunnassa työsuhteessa olevat, mutta näissä työpaikoissa JHL:llä ei ole edunvalvonta- ja sopimustoimintaa. Jäseneksi voivat liittyä myös yhdistyksemme edustamille toimialoille opiskelevat.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry kokoaa jäsenikseen valtion, kunnan, kuntayhtymän, seurakunnan, yliopiston, niiden liikelaitoksen tai yhtiön, yleishyödyllisen yhteisön, julkiselle sektorille palveluja tuottavan yrityksen tai yhteisön palveluksessa, sekä vastaavilla toimialoilla työskentelevät ja aloille valmistavissa oppilaitoksissa opiskelevat.

JHL neuvottelee pääsopijajärjestönä Helsingin yliopiston henkilöstöä ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n (HY247) henkilöstöä koskevat työehdot. Yliopistoissa noudatetaan Yliopistojen yleistä työehtosopimusta. HY247:ssä noudatetaan Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimusta. JHL valvoo solmittujen sopimusten noudattamista yhdessä luottamusmiesten kanssa.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry on yhteiskunnallisesti vahva vaikuttaja. Liitolla on suora yhteys päättäjiin, ja siten myös hyvät mahdollisuudet vaikuttaa poliittiseen päätöksentekoon.

JHL on Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n jäsenliitto

Tule mukaan!

Liity JHL:läisten joukkoon! JHL on yksi Suomen suurimmista ammattiliitoista. Jäsenyytesi varmistaa turvan ja tuen työsuhteen ongelmatilanteissa, sekä vahvistaa neuvotteluasemaamme työehdoista sovittaessa. JHL tarjoaa jäsenilleen monia etuja, joita järjestäytymätön ei saa.

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäsenyys takaa Sinulle ansiosidonnaisen työttömyysturvan.

JHL:n ja työttömyyskassan jäsenmaksu on 1,00 % vuoden 2022 alusta alkaen. Voit vähentää jäsenmaksun verotuksessa.

Kun liittosi on JHL, saat luotettavaa ja tehokasta edunvalvontaa!

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.